Класифікаційна шкала API (Американський інститут нафтопродуктів) створювалася для поділу автомобільного масла за характерними показниками. Велика частина масел, які сьогодні існують на ринку проходять експертизу по класифікації API і ACEA або ще їх називають допуски моторного масла саме у цих двох класифікацій найжорсткіші вимоги до моторних масел і найбільший авторитет. За даною шкалою, API, можна визначити для якого типу двигуна призначено моторне масло, і його якісні характеристики.
Допуски моторного масла, а також показники якості нанесені на всіх, без винятку банках з моторним маслом. Для позначення використовують дві букви. Перша літера говорить про тип двигуна:
S – масло розраховано на бензинові двигуни;
C - моторне масло застосовується в дизельних двигунах;
ЄС – енергозберігаюче масло, для бензинового двигуна. Заощаджує паливо, легкотекуче, маловязкое масло.
Більша частина масла, яке сьогодні є на ринку, універсальна, тому окремо позначення S і C зустрічаються вкрай рідко. Зазвичай вказують їх разом, поділяючи похилою рискою або крапкою з комою приклад на фото.
У більшості ж випадків допуски моторного масла для автомобіля з бензиновим двигуном починається з літери S і позначається наступним чином:
- SN – застосовується в автомобілях з жовтня 2010 року. Головна відмінність від попередніх допусків це обмеженого вмісту фосфору і повністю підходить для сучасних систем нейтралізації вихлопних газів і енергозбереження.
- SM – використовується у авто з 2004 р. Відповідає сучасним нормам екологічної безпеки, має збільшений інтервал заміни, зберігаючи свої характеристики;
- SL- масло з таким допуском має низьку летючість, довгий інтервал заміни, енергозберігаючі та економічне. Інститут API планував запустити допуск - SK, але один з корейських автомобільних гігантів використовує абревіатуру SK у своїх назви. Щоб виключити непорозуміння, було введено позначення SL застосовується з 2001 р;
- SJ- має максимальні показники якості. Цей клас застосовувався з 1996 р, і діє донині. Дана категорія розрахована на бензинові мотори, і замінює раніше існували класи;
- SH – умовно діючий клас, застосовується з 1992 р. Олія цієї категорії використовується в бензинових моторах, в авто старше 1996 року. На сьогоднішній період зустрічається рідко;
- SG- на даний момент ця категорія не діє, використовувався з 1988 р. Масла цього маркування призначалися для авто старше 1993;
- SF – на даний період не актуально. Цей допуск був призначений для двотактних моторів не молодше 1988 року;
- SE – не використовується. Допуск призначався для високофорсованих двигунів, що експлуатуються в складних умовах;
- SD – не випускається. Це клас був розрахований на середньофорсовані мотори, які експлуатуються у важких умовах;
- SC – нині не проводиться. Призначалося для моторів, які працюють з великим навантаженням;
- SB – не діюча. Масло було розраховане на роботу двигунів, із середнім навантаженням;
- SA – не діюча. Проводилося для моторів, які працюють з малими навантаженнями.
Моторні масла для двигунів, що відносяться до класифікації ЄС:
- ECII- масло володіє високими показниками енергозбереження. Складається з малов'язких і легких масел. Економія палива досягає – 2,7%;
- ECII – високотехнологічне масло, сприяє економії палива на 1,5%. В складі масла маловязкие і легкотекучие елементи.
Моторні масла для турбинированных і не турбинированных дизельних двигунів класифікації З:
- CJ-4 – розраховане на мотори, що функціонують за рахунок дизельного палива, в найменуванні, якого є сажовий двигун. Відповідає екологічним нормам. Цей вид масла сумісний з паливом, яке містить сірки не більше ніж 0,05% від маси. Допуск дозволяє перевищені робочі показники масла з допуском CI-4, CI-4 Plus, CH-4, CG-4, CF-4 і застосуємо в моторах, де рекомендовано масло цих класів. Застосовується з 2006 року;
- СІ-4 –відповідає всім екологічним нормам. Використовується для палива з невеликим вмістом сірчаних часток (0,05%). Масло замінило застарілі - CD, CE, CF-4, CG 4 та СН-4. У 2004 році з'явилася, модернізована і з'явилася API CI-4 PLUS, яка стала ще більше відповідати екологічним нормам;
- СН-4 – масло для дизельного двигуна цієї класифікації підходить для палива масою сірчаних частинок, не більше ніж 0,5% від загального обсягу. Застосовується з 1998 р, замість старих масел класу CD, CE, CF-4, CG-4;
- СG-4 - масло этой классификации подходит для топлива с наличием серных частиц не больше чем 0,5% от общей массы. Появилось на рынке в 1995 году, и заменило CD, СЕ и CF-4;
- СF-4 – для дизельных моторов с турбонаддувом и без него. Можно применять вместо допусков категорий CD, СЕ. Используется с 1990 года;
- СF-2 – масла с усовершенствованными характеристиками, используется вместо CD-II для двухтактных моторов. На рынке с 1994 года;
- CF – допуски масел для двигателей с большой нагрузкой и с разделительным впрыском. Топливо содержит больше чем 0,5 % серы. На рынке с 1994 года и сменили масла класса CD;
- CE – для експлуатації в високошвидкісних моторах з турбонадувом. Використовується замісити масел класу CC і CD. Застосовується з 1987 р;
- CD – розраховане на швидкісні двигуни з турбонаддувом і підвищеною потужністю, які працюють на дизельному паливі;